על חוטים חלקים ומשוננים ומה שביניהם

חוטים נספגים

על חוטים חלקים ומשוננים ומה שביניהם

חוטים, או כפי שקוראים להם לפעמים מזו-חוטים, הינם משפחה גדולה של מוצרים לטיפול במספר לקויות אסתטיות בפנים ובגוף. פעמים רבות קיימת חוסר הבנה לגבי סוגי החוטים השונים והדרך הארוכה שבה הם התפתחו והגיעו למצב שבו הם כלי טיפולי חשוב, ולפעמים הכרחי, בעולם הרפואה האסתטית.

ראשית ההיסטוריה של החוטים מתחילה לפני שנים רבות במזרח אסיה, ככל הנראה בקוריאה, שבה הבינו שישנם חומרים שאם מחדירים אותם מתחת לעור, מקבלים מיצוק של הרקמה והעור נראה יותר צעיר ורענן. עם השנים התפתחה הטכנולוגיה והחוטים הורכבו על מחטים להחדרה מדויקת ובצורה אחידה. בשנות ה70' וה80' של המאה שעברה, רופאים מברית המועצות החלו להתעניין וללמוד את החוטים בצורה מעמיקה, ולאחר מכן השימוש בהם התפשט לשאר אירופה ומדינות העולם.

ישנם הרבה טיפולים וטכניקות לחוטים, ואני אנסה לפרט אותם בצורה פשוטה וממוקדת על מנת להבין את העקרונות הבסיסיים שמאחוריהם. לימוד מעמיק ומקצועי יותר הינו תהליך ארוך ולא פשוט ולכן אשתדל לתמצת.

חוטים חלקים- החוטים החלקים נועדו למטרת מיצוק והזנה של הרקמה שמתחת לעור, והם מכילים חומרים שתפקידם לגרום לתהליך שבו הרקמה התת עורית מתחילה להעלות ריכוזים של קולגן, שהוא המרכיב העיקרי (אך לא היחיד) לתחושת מוצקות. אפשר לחשוב על ההבדל שבין המרקם של לחי של תינוק ושל סבתא שלו… אין זה ההבדל היחידי, אבל עם השנים כחלק מתהליך ההתבגרות, ריכוז הקולגן (יחד עם מרכיבים אלסטיים נוספים) יורד, ומתקבלת רקמה מבוגרת ונרפית יותר. מכאן גם השם מזו-חוטים.

לאחר החדרת החוטים, הם נספגים בתהליך איטי לתוך הרקמה, תהליך שמתחיל התאספות של מרכיבים כגון הקולגן, בצורה מסיבית מסביבם. בסוף התהליך לאחר 6-8 שבועות, החוטים החלקים נספגים לגמרי ונוצר תוואי במקום שבו הם נמצאו, מלא ברקמה עשירה ומוצקה יותר. מדובר בתהליך עם אפקט מאוחר (שלא כמו חומרי מילוי לדוגמא) שבו התוצאות נראות הרבה אחרי הטיפול.

השימוש בחוטים חלקים הוא לגרום לרקמה לעבור תהליך ביולוגי של מעין "מיצוק מחדש". שגיאה נפוצה היא לחשוב שהטיפול מתאים לכל אחת ואחד: כאשר המצב הביולוגי הוא פחות טוב, אי אפשר לצפות לתהליך כזה ברקמה שהיא ביולוגית מבוגרת מדי. צריך להבדיל בין גיל למצב ביולוגי וההבדלים הינם אינדיבידואליים ולא מוגבלים בשל גיל בלבד אלא תלויים במצבה של כל מטופלת ומטופלת. רקע רפואי, מחלות, גנטיקה וסביבה הינם חלק מהמרכיבים הקובעים האם המטופלת מתאימה לטיפול זה או לא.

חוטים משוננים- כאן נכנס אלמנט נוסף למשוואה, הזיזים שעל פני החוטים. פה, בנוסף לכך שהחוטים מתחילים תהליך ביולוגי, הם גם עושים מתיחה מכנית בזכות הזיזים. המתיחה משתנה באופן מאוד פרטני התלוי במספר גורמים לרבות אזור טיפול, היקפי הצניחה ועוד…

חוטים אלה גם הם נספגים, לרוב באופן איטי, מה שנותן מוצקות גבוהה מסביבם ומשמר את המתיחה לתקופות ארוכות, לפעמים גם שנים.

חוטים המשמשים למתיחה ונספגים, גם הם משתנים וחלקם מיועדים למתיחה משולבת במיצוק, בעוד שסוגים מסוימים בעלי דגש על מתיחה מכנית. במקרים רבים המתיחה המכנית הינה משמעותית ביותר ומביאה לשינויים מאוד גדולים הנשמרים שנים. טיפולים כאלה לפעמים מצריכים זמן החלמה שעשוי להימשך בין כמה ימים עד שבועיים שלושה.

כאשר מבצעים טיפולי מתיחה עם חוטים יש לוודא אבחון המבוסס על בדיקה פרטנית של הלקוחה ואפיון טיפול פרטני הכולל הסבר מלא על המהלך הטיפולי, שימוש בחומרי אלחוש מקומיים ואפילו הזרקת הרדמה מקומית, הסבר על מהלך התאוששות צפוי ותופעות לוואי אפשריות.

המתיחה עם חוטים הינה כלי נהדר ומשמעותי ביותר לקבלת תוצאות נהדרות וארוכות טווח. הטיפול עצמו מורכב מכמה מפגשים, ואני ממליץ בטיפולים כאלה לבצע טיפולים משלימים ייחודיים על מנת לקבל תוצאה מרבית, כולל מזותרפיה וטיפולי עור נוספים.

 

טיפול מזותרפיה

מזותרפיה הנה שיטת טיפול רפואית אשר פותחה בצרפת בשנת 1952. המזותרפיה פורסמה לציבור הרופאים לשם טיפול במגוון רחב של בעיות רפואיות מגוונות  ,ההצלחה בטיפולים האלו

קרא עוד »

ניתוח הרמת עפעפיים

עפעפיים נפולים, נפיחות או קפלים בעור, שקיות מתחת לעיניים, כהויות וקמטוטים, כל אלו תורמים למראה עייף ומבוגר יותר. אזור העפעפיים מתאפיין בעור עדין יותר משאר

קרא עוד »

סיפור של חורף

סיפור של חורף החורף הוא עונה נהדרת לטיפולים אסתטיים: זמן טוב שבו אנחנו פחות יוצאים חשופים, השמש אינה חזקה והימים קצרים יותר. חורף אצלי הוא

קרא עוד »

קצת על חשיבות המראה הכללי

לא מזמן חזרה אלי לקוחה לביקורת לאחר טיפול בחלק העליון של הפנים: בין השאר, טיפלתי בעצמות הלחיים ולאחר הטיפול עצמות הלחיים היו מורמות ומלאות בחזרה.

קרא עוד »