טיפול בהזעת יתר

הזעת יתר הינה תופעה תורשתית הפוגעת באופן ישיר באיכות החיים של האדם הסובל ממנה. הסיבה לתופעה קשורה למערכת העצבים המשגרת לבלוטות הזיעה הוראות מוגזמות הגורמות להן לפעילות יתר. להזעת יתר יש גם קשר ישיר למצבי התרגשות ולחץ בהם תפקוד בלוטת הזיעה הוא כפול ומכופל. במצב טבעי הגוף שלנו פולט זיעה על מנת לקרר את הגוף ולהתמודד עם טמפרטורה גבוהה, הזיעה נועדה לאזן את הטמפרטורה של הגוף, במקרה של הזעת יתר המנגנון הזה עובד באופן לקוי השולח מסרים מוטעים, אשר גורמים לפעולה יתרה בבלוטות הזיעה.

הזעת יתר היא תופעה תורשתית העוברת בגנים והיא מתחלקת לשני סוגים עיקריים:

הזעת יתר ממוקדת: הזעת יתר זו באה לידי ביטוי בעיקר במצבי לחץ, מתח והתרגשות והיא ממוקדת בדרך כלל באזור מסוים או בכמה איברים ממוקדים בגוף .

הזעת יתר כללית: יכולה להצביע על פעילות יתר של בלוטת התריס, השמנת יתר, שינויים הורמונליים וכו'.

מהם הסיבות להזעת יתר?
חשוב לדעת שהסיבה העיקרית להזעת יתר בקרב צעירים היא  לחץ ומתח נפשי.
הזעת יתר משנית, אשר נובעת מבעיה רפואית אחרת, עשויה להיות חלק מתופעות גיל המעבר בקרב נשים, או תופעה המעידה של פעילות יתר של בלוטת התריס (היפרטיירודיאיזם) כפי שתואר בהתחלת המאמר.
בנוסף, קיימות תרופות מסוימות הגורמות לתופעת לוואי של הזעת יתר.
כמו אלו המשמשות לטיפול במצבי דיכאון, במחלות סרטן השד וסרטן הערמונית וטיפולי פוריות לנשים.

  • חשוב לציין כי לא כל הזעת יתר מלווה בריחות רעים, ריח הזיעה תלוי ביכולתן של בלוטות הזיעה להפריש ריח, ישנם אנשים שמזיעים מעט מאוד עם ריח חריף וישנם אנשים הסובלים מהזעת יתר שאינה מלווה בריח בכלל. כיום למעלה מ- 12% מהישראלים סובלים מהתופעה ללא קשר לגיל, מין, טמפרטורה או פעילות גופנית. רוב האנשים הסובלים מהזעת יתר מתמודדים עם הבעיה במבוכה ובשתיקה זמן רב עד שהם פונים לטיפול.

דרכי טיפול: במרפאת GYA AESTHETIC הטיפול נעשה באמצעות בוטוליניום טוקסין – הזרקת רעלן הבוטולינום לאיבר המטופל משתק את השריר האחראי לכיווץ בלוטות הזיעה, הגירוי העצבי אינו עובר לבלוטת הזיעה ובעקבות כך מפסיקה ההזעה לתקופה מסוימת, הטיפול קצר, אינו פולשני, אינו כרוך בהליך כירורגי ואינו מצריך החלמה, דבר שהפך את הטיפול בהזעת יתר באמצעות בוטוליניום טוקסין לנגיש ופורץ דרך בתחום, יחד עם זאת זהו פתרון זמני שצריך לחזור עליו אחת לשנה.

 ב GYA AESTHETIC כל אחד ואחת יכול לייחל לשינוי ובמהירות וקלות גם לממשו.

למי מיועד הטיפול ?הטיפול מתאים ויעיל לאותם הסובלים מהזעת יתר ראשונית ומקומית.

30% מהאוכלוסייה הכללית שייכים לקטגוריה זאת, בד”כ צעירים.

הזעה מופרשת ביתר מהפנים, מבית השחי, מכפות הרגליים והידיים.

בהעדר הגדרה כמותית לעודף זיעה אפשר להגדיר באופן פרקטי הזעת יתר כל רמה של הזעה המפריעה לפעילות היום יומית הן המקצועית והן החברתית.

הטיפול קל לביצוע ואינו גורר תקופת החלמה ארוכה ומתאים לכל מי שסובל/ת מהבעיה.

תהליך הטיפול במרפאה:

  1. טיפול בהזעת יתר באמצעות בוטולינום טוקסין/ דיספורט נעשה לאחר פגישת ייעוץ בה מבינים את מקור הבעיה, מאבחנים אותה, ובודקים את ההיסטוריה הרפואית שלך.

  2. לאחר שישנה החלטה לבצע טיפול נגד הזעת יתר באמצעות בוטוליניום טוקסין, מסמנים נקודות באזורים שבהם קיימת הזעת יתר ודרכן מחדירים את החומר.

  3. מדובר על הזרקה תת עורית על ידי מחט קטנה ודקיקה שמתאימה לכל אזורי הגוף שבהם קיימת תופעה של הזעת יתר.

  4. לאחר הטיפול חשוב לקחת יום מנוחה, שלאחריו ניתן לחזור לפעילות.