ניתוח הרמת עפעפיים

הסרת עפעפיים

עפעפיים נפולים, נפיחות או קפלים בעור, שקיות מתחת לעיניים, כהויות וקמטוטים, כל אלו תורמים למראה עייף ומבוגר יותר.

אזור העפעפיים מתאפיין בעור עדין יותר משאר חלקי הפנים ולכן נוטה להיחלש ולהיפגע מהר יותר כך שעם השנים מצטברים בו עודפי עור ושומן ואלו מסגירים את תהליך ההזדקנות. כיום, נשים וגברים כאחד, בוחרים בניתוח הרמת העפעפיים העליונים, התחתונים או שניהם יחד. זהו ניתוח קל יחסית ונחשב לטיפול קטנטן אך התוצאות הן גדולות ומרשימות.

 

תהליך הניתוח להרמת עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים הינו אחד הניתוחים השכיחים ביותר כיום. במהלך הניתוח מסירים  קפלי עור ועודפי שומן בעפעף העליון, בעפעף התחתון או בשניהם ומבצעים הידוק ומתיחה של אותו אזור מחדש .

במסגרת תהליך ההזדקנות ההתבגרות נוצרים עודפי שומן על העפעפיים ומתחתם ובמקביל השקיקים המפעילים את העפעפיים הולכים ונחלשים.  יתרה מזאת, העור על העפעפיים מאבד את הגמישות ולכן במקרים מהסוג הזה יש לשקול לבצע ניתוח הרמת עפעפיים.

במהלך הניתוח תיתכן תופעה נוספת בה נוצר שקע טבעי באזור המעבר בין העפעף התחתון לבין הלחי ובמקרים אלו, יתכן הצורך בהזרקת שומן עצמי או חומר מילוי אחר במטרה להחליק את העפעף. ניתוח עפעפיים עליונים הינו הליך קל יותר מאשר ניתוח עפעפיים תחתונים

 

מה מתרחש במהלך הניתוח?

מראה של עפעפיים שמוטות גורם לא רק להיראות מבוגרים יותר אלא עשוי להוביל למצב של צמצום שדה הראייה. במסגרת הניתוח הרופא מבצע הסרה של רקמות השומן העודפות מאזור העפעפיים, קפלי עור ושריר רופף בעפעף העליון או התחתון.

ניתוח עפעף עליון – החתך בעפעף העליון. המנתח מבצע חתך בעפעף העליון, ומסיר את העור העודף ורקמות שומן. במידה ויש צורך לבצע תפרים אזי הינם תפרים עדינים במיוחד. לאחר כשבוע מהניתוח – המנתח מסיר את התפרים. לעיתים מספיק הדבקה כירורגית על מנת לסגור את החתך.

ניתוח הרמת עפעף תחתון. גם שם מבצע המנתח חתך מתחת לריסים ומסיר את העור העודף יחד עם רקמות השומן.

 

למי מתאים ניתוח הסרת עפעפיים?

יש לשקול את הניתוח כאשר מבחינים בתופעות הבאות:

  • מראה של עפעפיים נפוחים המזכיר שקיות שומן המכבידות על העין.
  • עודפים של עור באזור העפעפיים המובילים להפרעה במרחב הראייה.

 

מה חשוב לעשות טרם ניתוח הרמת עפעפיים?

טרם הניתוח ישנם שלבים מסוימים אשר כל מטופל צריך לעבור:

 

  • סקירת עבר רפואי

על המנתח לבקש מהמטופל סקירה של העבר הרפואי שלו על מנת לדעת האם ישנן מחלות מהן סבל בעבר כמו מחלות של לב או כלי דם או בלוטת התריס. יתרה מזאת, המנתח יבקש מידע מפורט על התרופות אשר המטופל לוקח באופן קבוע.

 

  • ביצוע בדיקה גופנית

נוסף על כך, לפני הניתוח יש לעבור בדיקה גופנית מקיפה אשר כוללת בין היתר בדיקת ראייה וכן בדיקת יכולת ייצור דמעות וכן בדיקת תנועה של העיניים.

 

  • ביצוע צילומים

רגע לפני הניתוח המנתח  יצלם את העפעפיים ממספר זוויות שונות- הצילום יסייע לו לתכנן את הניתוח בצורה טובה.

 

  • תופעות לוואי

תופעות הלוואי בעקבות ניתוח הרמת עפעפיים כוללים שטפי דם תת עורי ובצקות מסביב לעיניים. בנוסף העיניים יהיו רגישות, ידמעו ואף אולי טשטוש קל בראיה.

 

 

טיפול מזותרפיה

מזותרפיה הנה שיטת טיפול רפואית אשר פותחה בצרפת בשנת 1952. המזותרפיה פורסמה לציבור הרופאים לשם טיפול במגוון רחב של בעיות רפואיות מגוונות  ,ההצלחה בטיפולים האלו

קרא עוד »

ניתוח הרמת עפעפיים

עפעפיים נפולים, נפיחות או קפלים בעור, שקיות מתחת לעיניים, כהויות וקמטוטים, כל אלו תורמים למראה עייף ומבוגר יותר. אזור העפעפיים מתאפיין בעור עדין יותר משאר

קרא עוד »

סיפור של חורף

סיפור של חורף החורף הוא עונה נהדרת לטיפולים אסתטיים: זמן טוב שבו אנחנו פחות יוצאים חשופים, השמש אינה חזקה והימים קצרים יותר. חורף אצלי הוא

קרא עוד »

קצת על חשיבות המראה הכללי

לא מזמן חזרה אלי לקוחה לביקורת לאחר טיפול בחלק העליון של הפנים: בין השאר, טיפלתי בעצמות הלחיים ולאחר הטיפול עצמות הלחיים היו מורמות ומלאות בחזרה.

קרא עוד »